Wednesday 28 August 2019

Pročitano u avgustu 2019. godine, deo prvi

Nije još kraj avgusta, znam, ali nakon što je najgore od bronhopneumonije prošlo, i dalje sam morala da mirujem, nisam mogla da radim, ali sam uspela da čitam. Pa se nakupilo knjiga.

Stanar, Rolan Topor. Fino jezovito nadrealno klaustrofobično delo. Pitate se šta se tu zapravo dešava, kakvi su to čudni ljudi, zašto se tako ponašaju, sve je uvrnuto... Trebalo bi da bude svakodnevna situacija, a nije... Sjajna atmosfera. Može da se preporuči i kao horor za one koji inače ne vole horor.

Poseban bonus je što možete da je čitate i dok ste bolesni, sa povišenom temperaturom.








Deseti decembar, Džordž Sonders. Zbirka priča. Uvrnutih. Opakih. Opako uvrnutih. Neke se dešavaju danas, neke u budućnosti (bližoj ili daljoj) u kojoj su stvari koje su danas loše još gore, na načine koji vam možda ne bi pali na pamet (a možda i bi). Ni u današnjosti stvari nisu baš prijatne. Zapravo, ni ove priče nisu baš prijatne; čak i kad imaju srećan kraj (a nemaju ga sve), sam tok može da bude prilično uznemirujuć. Uvlači se pod kožu.

Čitajte.

Ili nemojte, ako vam sad baš i ne treba da vas nešto uznemiri.




More, poput vina tamno, Robert Ejkman. Još jedna fino jeziva knjiga. Priče isprva izazivaju samo nelagodu, ili zbunjenost, ili nerviranje zbog nečijeg ponašanja, i može se desiti da ni ne primetite kako su vas suptilno odvele mnogo dalje od toga.

A odvešće vas. Svaka priča iz ove zbirke je putovanje za sebe. Možda vam se neće dopasti gde ste dospeli. Možda hoće, u zavisnosti od priče i ličnih sklonosti. Ali put se mora preći. Pa... Srećan put.

Čitajte.




Deca vremena, Adrijan Čajkovski. Ako ste arahnofobični, mogli biste da imate problem sa ovom knjigom. Ili ćete nakon nje prestati da budete arahnofobični, nikad se ne zna. Meni su džinovski inteligentni pauci bili divni. I knjiga mi je bila divna. I posveta Simakovom "Gradu" mi je bila divna, i lako mi je da zamislim da bi se i Simaku dopala ova knjiga (možda bi mu bilo žao što kod Čajkovskog nema pasa), pa bi napisao novo delo u odgovor na nju, pa bi Čajkovski napisao novu knjigu u odgovor, i tako redom, a mi bismo dobili dosta lepe naučne fantastike u kojoj bismo mogli da uživamo.

Predivno.




Toliko za danas, biće još!

No comments:

Post a Comment