Sunday 21 July 2013

Pročitano u martu 2013.

U martu, 8 knjiga.






Among Others, Jo Walton. Nostalgična knjiga za ljubitelje fantastike i književnosti uopšte. Tokom čitanja, reakcija mi je sve vreme bila: Jao, ona čita Vonegata sa 15 godina! Jao, čita i Dika! I... Dodajte tu i vile, duhove, magiju, majku zlu kraljicu, preživljenu traumu, plus uobičajene tinejdžerske probleme, i dobijate uživanciju.













Lepotani, Skot Vesterfeld. Druga knjiga iz serijala Rugobe, omladinska fantastika, predvidljivo, pitko i čitljivo.
















Specijalci, Skot Vesterfeld. Treća knjiga iz istog serijala. Podjednako predvidljivo, pitko i čitljivo.













Moje nagrade, Tomas Bernhard. Bernhard dobija nagrade i svaki put ispadne sve i svašta. Uobičajeni Bernhard, što će reći, gunđavi mizantrop koga volimo upravo zbog toga.









 Atelje Alberta Đakometija, Žan Žene. To bi, kao, trebalo da je esej, al' meni pre liči na Ženeove utiske o Đakometiju, i to ne baš sređene. Pošto volim Ženeove radove, uživala sam u tekstu.






Još samo ovaj put, Maša Rebić. Bizarna priča o ljubavnom četvorouglu. Isprva sam imala problem sa likovima jer me nije zaintrigirao nijedan; klinički depresivna junakinja još mi je bila i najrazumljivija. Problem nije potrajao, pošto sam likove počela da posmatram kao neke čudne bube, i da gledam kakve gluposti prave - u redu za klinički depresivnu junakinju, žena je bolesna pa se i ponaša bolesno, ali zašto se, pobogu, ostali ponašaju toliko kretenski? Znam da uopšte nije nerealno da se ljudi tako ponašaju, koliko god to meni izgledalo idiotski.









San o ljubavi i smrti, Filip David. Dve novele, zanimljiva priča, misticizam, potraga za ljubavi, nadarena deca, nacistički eksperimenti, ratne surovosti... Mnogo toga u dve novele, a funkcioniše.











Poslednji begunac, Trejsi Ševalije. Iskusna autorka, pa je zanimljivo čak i u delovima u kojima se ne dešava praktično ništa. Pokušaj da se ponovi Devojka sa bisernom minđušom - neke scene su kopipejst scena iz Devojke. Pokušaj nije uspeo, ali je rezultat ipak solidna priča o buntovnoj kvekerki koja pomaže odbeglim robovima, kao i o iluzijama nezadovoljne mlade žene koja još ne zna šta bi sa sobom.

No comments:

Post a Comment