Tuesday 30 April 2019

Pročitano u aprilu 2019. godine, deo prvi

Za sada, pročitano 8 knjiga. Možda bude i deveta, al' to uopšte nije sigurno.

Ovog puta, o 5 knjiga.

Proročanstvo Korota, Goran Skrobonja. Kao što verovatno znate ako ste se interesovali za ovu knjigu, sastoji se od novele Točak i njenog nastavka Vojnici Korota. Točak sam čitala i ranije, kombinacija naučne i epske fantastike, i bio mi je super; utisak mi se ni nakon novog čitanja nije promenio. Žao mi je što i Vojnike Korota nisam ranije pročitala, jer u vreme kada su izašli, takve fantastike je ovde baš, baš falilo; no, bolje ikad nego nikad. U svakom slučaju, ako hoćete da vidite kako je pisanje fantastike nekad izgledalo kod nas, imate priliku (može i ako vas knjiga zanima iz drugih razloga, naravno).









Devojka u kuli, Ketrin Arden. Druga knjiga u trilogiji, divna kao i prva (Medved i Slavuj), a kada je autorka bila u Beogradu, nabavila sam i treću, pa ću valjda u nekom skorijem roku stići da je pročitam. Prelepe korice, predivna knjiga, poigravanje ruskim bajkama pa to skrene negde drugde... Ako vam je prva knjiga bila spora, i ova je na početku, ali se onda stvari poprilično ubrzaju i zahukću tako da nemate vremena za predah, i navijate za omiljene likove i bojite se za njih i ne možete da dočekate da vidite šta će biti s njima i kako će se situacija razrešiti... Divno. Čitajte ako volite ovakve knjige.









Lux Perpetua, Andžej Sapkovski. Pročitam ja ovo, završi se Husitska trilogija, preživi ko je preživeo, ne preživi ko nije preživeo, i onda shvatim na šta me neki delovi podsećaju (naročito jedan deo): na Sjenkjevičeve Krstaše. Što je preporuka. Naravno, uopšte se ne postavlja pitanje da li je Sapkovski čitao Sjenkjeviča. Elem, surova je ovo knjiga u nekim stvarima, čak i surovija od prethodne, i moguće je da će nekome to baš smetati, naročito ako je očekivao nešto drugo. Al' valja. I vredi. Bilo da vas zanima fantastika ili istorijski romani ili oba, vredi.



Leva strana druma, Dejan Stojiljković. Od onog što sam do sada čitala od Stojiljkovića, meni ovo najbolje. Ili mi je najbolje leglo. Šta god. Nema veze što nije fantastika. Lud period, lude gradske priče iz Niša sa vrlo šarolikim likovima, ali i više od toga. Ako vas takve knjige zanimaju, dopašće vam se i ova.














E baš vam hvala, Marko Vidojković. Šta bi bilo da je bilo, odnosno, alternativna buduća Jugoslavija kakva bi bila da su izvesni likovi svi zajedno izginuli pa je nisu rasturili. Pa se idealizovana Jugoslavija (odnosno, autorova verzija idealizovane zemlje, gde su lake droge legalizovane pa možete da duvate kad hoćete, a trojke (naravno, jedan muškarac sa dve žene, a tim dvema ženama nije to to kad i on nije prisutan u seksu) su društveno prihvaćene i nema nikakvih sukoba ni ljubomore u njima, plus svi lepo žive i ništa im ne fali i Jugoslavija dođe kao najnaprednija zemlja) susreće sa svetom koji znamo, i, naravno, treba odbraniti tu Jugoslaviju, a treba i proširiti idealan poredak na naš svet. Zabavan koncept.







Toliko za danas, ostalo u sledećem postu o pročitanom.

No comments:

Post a Comment