Monday 9 May 2016

Pročitano u aprilu 2016. (deo prvi) (plus najava, opet)

Nakon Poslednjeg grada, u aprilu sam pročitala 7 knjiga, pa zato delim post u dva dela.

Sedam minuta posle ponoći, Patrik Nes. Čitati u samoći. Pripremiti paketić maramica. Trebaće.

Ne davati mlađoj deci, osim ako nećete da ih istraumirate, i da vam bar nedelju dana plaču po kući (možda nešto i polome, zavisno od temperamenta). Deci u starijim razredima osnovne i srednjoj školi, ili starijima, može. Pa ih onda izgrlite i izljubite i obećate im da još dugo, dugo nećete nikuda.

Divna knjiga, zaista.








Prognana bića (Srpska mitologija #2), Milenko Bodirogić. Kad sam knjigu tek nabavila, ilustracije mi se nisu dopale nimalo (ne zato što su loše, nego zato što ne volim karikaturu). Međutim, sad mi iz nekog razloga manje smetaju, plus nije sve karikatura.

Tekstovi su veoma pitki, zanimljivi, kombinacija objašnjenja o nekim bićima iz naše mitologije i priča o susretima običnih ljudi s njima. Fina knjiga za sve generacije.










Opsada 13, Tamaš Dobozi. Ciklus priča o sovjetskoj opsadi Budimpešte. Dobar deo priča se događa nakon same opsade (nekad i decenijama posle nje), i obrađuje trajni uticaj izrazito mučnog perioda.

Sjajne priče, ali mračne i teške. Ne čitati u haotičnom emotivnom stanju.








Zavera budala, Džon Kenedi Tul. Ovo je trebalo da bude smešno. Vrcavo. Duhovito. Zabavno.

Meni nije.

Mislim, dešavaju se tu svakakve sulude stvari, glavni lik je kreten koji je u nekim stvarima u pravu, ali sve radi na pogrešan način, roman bi trebalo da bude pobuna protiv nakaznosti savremenog doba, al' džaba sve to kad meni taj glavni lik žestoko ide na nerve. Mamin sin koji neće da se digne iz kreveta i skine majci s grbače, svemu nalazi zamerku, a nije sposoban ni za šta konstruktivno. Što je sve vrlo inteligentno napisano, i mnogi se na ovu knjigu valjaju od smeha, ali je meni samo išla na živce. Eto. Priznajem.






Još jednom da ponovim najavu: danas, devetog maja, u sedam uveče u Tribinskoj sali Doma omladine održaće se promocija i predstavljanje izdavačke kuće Strahor. Biće priče o osnivanju, planovima, izdanjima, knjigama Aleksandra Tešića, a roman Kosingas: Kroz oganj i vodu moći će da se kupi po promotivnoj ceni.

No comments:

Post a Comment