Saturday 8 December 2012

Slučajna inspiracija



Palo mi tako na pamet, "Devojka koja je želela da bude drvo". I gomila drugih likova koji su svi želeli nešto, i neko, jedna devojka, koja im to i pruža.
I eto.


Devojka koja je želela da bude drvo


„Recimo da mogu da učinim da budete šta god poželite.“
„Ja bih da budem breza.“
„Kao breza ćeš dugo živeti, i gledati kako nas sve sahranjuju.“
„Ja bih da budem mačka.“
„Živećeš još godinu dana, dok te ne pregazi automobil.“
„A ja bih da budem vrana.“
„Ih, zar vrana?“
„Šta, vrane su među najpametnijim pticama.“
„Kroz godinu dana ćeš se nahraniti pregaženom mačkom, šteta da se baci. A kroz dve godine će te upucati zaludna budala.“
„Ja bih da budem kolibri, prema legendi imaju moć da zaustave vreme.“
„Imaju, ali ni sva moć ovog sveta neće ti pomoći da sprečiš smrt onih koje voliš.“
„Ja bih da budem vuk.“
„Uloviće te kroz pet godina i krzno ti okačiti pred bogatašicu udatu za zaludnu budalu.“
„Ja bih da budem puma.“
„Kroz tri godine ćeš poginuti u požaru.“
„Ja bih da budem boa. Neka lepa.“
„Bićeš toliko lepa da će od tebe napraviti kaiš za bogatašicu.“
„Ja bih da budem pacov. Kanalizacijski. Oni su opaki.“
„Bićeš opak, dok te boa ne pojede.“
„Ja bih da budem pas. U nekoj udobnoj kući, da me maze i paze i razmaze, a ja da ih čuvam.“
„I biće tako, maziće te i paziće, a ti ćeš ih čuvati dok ne ostariš i razboliš se, a tada će te ostaviti u šumi, i tu ćeš umreti od gladi.“
„Ja bih da budem bogata.“
„Bićeš, i udaćeš se za zaludnu budalu koja će te obasipati poklonima, daće ti kaiš od najlepše boe koju si ikad videla, i vučje krzno, i psa koga ćeš voleti dok je mlad i zdrav, a kad se razboli, tražićeš od muža da ga negde odvede. Umrećeš okružena bogatstvom, ali bez ikoga.“
„Neka bude. Hoću da budem bogata.“
„Neka bude.“
„Neka bude.“

Breza je gledala kako pod nju sahranjuju napola pojedenu mačku, i upucanu vranu, i malog kolibrija, i vuka bez krzna, i izgorelu pumu, i bou bez kože (u njoj se možda zadržalo nešto od opakog pacova), i napuštenog starog psa uginulog od gladi. Na kraju, pod nju su sahranili i bogatašicu. Nije znala otkud to ni zašto, ali su pod nju sve njih sahranili.
I pričali bi joj, u vedrim noćima, ili olujnim, a nekad i na suncu. Pričali bi joj o svojim životima, o lepom, o ružnom, o radosti, o tuzi, ljubavi, gubitku, uživanju... Odvojili bi se od mesta na kome su sahranjeni, i pričali joj.
Bili su zadovoljni izborom. Svi. Živeli su živote kakve su sami odabrali, znali su šta će biti, i prihvatali su to. I ona je bila zadovoljna sopstvenim izborom. Volela je da sluša njihove priče, i da ih prenosi dalje, orlu, vetru, maslačku, lasti, lisici... A ovi su joj, pak, pričali svoje priče.
Jedino niko nije znao šta je sa devojkom koja im je dala da biraju, ali nisu sumnjali da će je ponovo sresti, i da će čuti i njenu priču. Na kraju krajeva, prema njenim sopstvenim rečima, breza-devojka će gledati kako i nju sahranjuju.
No, ima vremena za to.
Nije da nekud žure.

No comments:

Post a Comment