Monday 31 December 2012

Čitalačka 2012. godina

Goodreads kaže da sam ove godine pročitala 68 knjiga. Manje nego prošle. Pa dobro, važan je kvalitet, ne kvantitet - samo što me je slabo šta impresioniralo. Tokom nekih meseci sam već navodila šta sam čitala, a sad evo i onoga što je u toku godine na mene ostavilo najjači utisak. Redosled je slučajan, i reč je o knjigama koje sam ja čitala ove godine, ne onima koje su ove godine objavljene.


At the Mouth of the River of Bees: Stories, Kij Johnson. Zbirka priča, ima ih i nagrađivanih, nema nijedne koju bih nazvala lošom. Fox Magic, The Cat Who Walked a Thousand Miles i The Evolution of Trickster Stories among the Dogs of North Park after the Change su mi najbolje ostale u sećanju, 26 Monkeys, Also the Abyss me je razvedrila, od Ponies su mi ostale traume. Lisica koja se zaljubi u čoveka. Mačka koja pokušava da sačuva svoj fudoki, porodičnu istoriju (recimo). Psi i mačke dobijaju sposobnost govora i apstraktnog razmišljanja, što ljude žešće isprepada, a znamo šta uplašeni ljudi rade. Mlada žena kupuje cirkus sa majmunima za jedan dolar, a majmuni imaju sopstvene puteve. My Little Pony u krvožednoj varijanti, u kombinacijisa pokušajima jedne devojčice da se uklopi među vršnjakinje. I to su samo neke priče - ima ih još, neke su i luđe od navedenih.





Galapagos, Kurt Vonegat. Šta ostade od sveg onog silnog sveta? Foke. I duh sina Kilgora Trauta koji milion godina prati šta se dešava sa fokama nastalim od ljudi. Ne mnogo. Uglavnom arf, arf. Lov na ribu. Razmnožavanje - u blizini Galapagosa, jer bilo gde drugde postaju sterilni. I nije tako loš kraj jedne vrste. Bar prestaju da budu štetočine.











Opijum/Dnevnik morfiniste, Geza Čat. O tome u Pročitano u avgustu 2012. Opaka knjiga.













Irbis, Aleksandar Žiljak. Akcija, ludilo, luda zabava. Pobij skotove, i predivan leopard na naslovnoj. Malo više u Pročitano u maju 2012.








Iii... Bilo je još knjiga, Kim Njumen (Professor Moriarty: The Hound of the D'Urbervilles), Ken Mekleod (Intrusion), dva odlična Simonsa (Teror i Crna brda), svašta još nešto, ali, kad se sve sabere, od ovih je ostao najjači utisak.

No comments:

Post a Comment