Sunday 20 October 2013

Pročitano u septembru 2013.

Septembar: pročitano 5 knjiga.




Nova Straža, Sergej Lukjanjenko. Peta knjiga iz potencijalno beskrajnog serijala.
Četvrta knjiga iz serijala, Poslednja straža, bila mi je nasilno nastavljanje zaokružene trilogije. Peta knjiga mi se više dopala. Kao jedno, navikla sam se na ideju besmislenog nastavljanja. Kao drugo, činila mi se življom, više vuče na čitanje. A kao treće, veoma prijatno iznenađenje: lektura je znatno bolje urađena nego kod prethodnih nastavaka.
Ako knjigu posmatram kao zabavu za ubijanje vremena i ne očekujem ništa više od toga, solidno delce.








Draco Dormiens, Kasandra Kler. Fanfikšn iz sveta o Hariju Poteru, sa Drakom Malfojem u glavnoj ulozi. Draco Dormiens je prvi deo trilogije, naivno, početnički, i baš slatko. To izrazito početničko delo je vrlo, vrlo pitko i čitljivo, a talenat je očigledan. Da je u pitanju originalno delo koje onda treba da sređuje urednik, taj urednik ne bi lipsao od posla.











Pisma iz Norveške, Isidora Sekulić. Pročitano tek sad. Nikad nije kasno, valjda.
Bilo mi je neobično da čitam o Norvežanima kao o siromašnom narodu (heh, kako se svet menja) koji se u negostoljubivoj prirodi bori za opstanak. Pa, pretpostavljam da je priroda i dalje negostoljubiva (i prelepa) kao što je i bila, svet se izmenio, a divni poetski opisi naroda i zemlje ostaju.









Osama, Lavi Tidar. Smeštena u alternativni svet bez terorizma, ova knjiga je zbunjujuća gomila sjajnih delova koji od nekog trenutka krenu da smaraju, moguće zato što je u relativno kratku knjigu natrpano previše toga: i alternativni univerzum, i noir krimić, i ozbiljna politička analiza, i tovar referenci na sve i svašta, i... Svakako ću upamtiti referencu na izvesnu knjigu za decu, knjigu koja bi odraslima verovatno bila morbidna, a meni je kao detetu baš bila super ideja da umrem i tako dospem u Nangijamu.








Perunov hroničar: Zaboravljena legenda drevne Sorabije, Miloš Petković. Mešavina epske fantastike, legende i bajke, zasnovana na slovenskoj mitologiji (u koju utrči i Anubis). Nadam se da će neko jednog dana da napravi strip po ovome (mislim da bi to jako lepo funkcionisalo), a u međuvremenu će mi biti drago da pročitam nastavak (do koga ću, nadam se, doći ovih dana na Sajmu).

No comments:

Post a Comment